Seg söndag
DATUM: 2013-02-17 | TID: 18:39:25 | KATEGORI: Ätbart

Hej. Jag har haft en riktig skitdag rent ut sagt. Mådde illa imorse och det har fortsatt hela dagen. Gick trots det till gymmet men det var ju ingen bra idé.. Slutade med 12 minuter på löpbandet och 20 minuter på crosstrainern, om ens det. Mår lite bättre nu efter att jag ätit lite sallad. Vilodag imorgon vilket kommer sitta riktigt skönt! Annars så har det varit lugnt idag och nu är jag på jobbet. Jobb imorgon kväll också sen ledigheeet! 
 
Gårdagens middag, samma idag

♥ SKRIVET AV Emily

Sv; Ahh det verkar vara rätt nice! Är det bara mail support? :) Förstår att det kanske är lite jobbigt att jobba på kvällar.. speciellt när det är så mörkt :S

Ser mumma ut! :)

DATUM: 2013-02-17 | TID: 18:51:43
BLOGG/HEMSIDA: http://syntheticdarkness.blogg.no
♥ SKRIVET AV Veronica

Sv: Åh! visst är det typ världshistoriens skönaste tröja? vill seriöst bosätta mig i den!

DATUM: 2013-02-17 | TID: 20:05:48
BLOGG/HEMSIDA: http://veronicas.shapemeup.se
♥ SKRIVET AV Jennie

Hej!
Jag har precis slutat äta gluten och vill utesluta alla mejerier också.
Men hur gör du med pålägg på mackan?
(Jag äter iofs inte charkprodukter..) finns ju bara mjölkfritt margarin
och det kommer aldrig ner i min mage!! :P Och ost!!?

Svar: Hej Jennie!
Det finns väldigt många olika variationer man kan använda på mackan! Mina favoriter är ägg, mosad avocado med fetaost och tomat, groddar, mjölkfri mjukost, grönsaker i allmänhet.. :)

Det finns flera sorter med mjölkfritt smör. Bla carlshamn har en, becels blåa paket osv. Men kom ihåg att läsa innehållsförteckningen innan så att det är rätt :)
Hårdost blir svårare. Det finns en soyabaserad men den är väldigt stark. Tycker man om getost så säljs det ofta gethårdostar där de säljs. Här hemma säljs det på tex Coop :) Den jag har smakat var väldigt mild och liknade edamer i smaken :)
Caroline

DATUM: 2013-02-17 | TID: 22:25:18
BLOGG/HEMSIDA: http://www.mishart.blogspot.com
♥ SKRIVET AV Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Oj tjugo minuter på crosstrainer? Å jag som brukar köra typ åtta minuter och är helt död efter det. Haha.

SV: Skönt att det inte bara är jag som är lite opepp ibland.. Håller tummarna för att det går över snart!

DATUM: 2013-02-17 | TID: 22:26:59
BLOGG/HEMSIDA: http://yohannafotograferar.blogg.se/
♥ SKRIVET AV Jennie

Hej!

Fast det från Carlshamn är inte SMÖR, det är margarin!!! :O
Margarin vägrar jag stoppa i mig för det e kemiskt och inte bra och naturligt!
Jag har lite andra problem. Gillar inte avokado. :/
Soyaprodukter vill jag heller inte äta pga dess påverkan på hormoner m.m.
(och att det bl.a. är glukos sirap och annat i deras produkter.)

Jag ahr sett hårdosten i form av getost - men jag menar att det är ju ändå MJÖLK
fast inte från ko! Då undrar jag bara om det liksom påverkar kroppen på samma sätt som komjölk gör, för fetaost är ju också mjölk, fast från får!

Vart har du hittat mjölkfri MJUKOST?

Svar: Du har helt rätt ser jag. Varken Becel (som jag åt förut, äter inte smör alls idag) eller carlsham är smör utan bordsmargarin. Det går tydligen inte att hitta RIKTIGT mjölkfritt smör då det måste innehålla grädde för att kallas smör. Där ser man!
Man ska äta en otroligt stor mängd soya för att få påverkan på hormoner och dessutom är det främst killar som utsetts för den risken då det kan skapa östrogener. (Finns dock ingenting vetenskapligt bevisat)

Jag vågar inte svara på vad det kan ha för påverkan på kroppen. Jag utesluter ju komjölk eftersom jag är allergisk och alltid har varit det (lika med mina syskon och min mamma) men jag får inga reaktioner på getost eller fårost (samma för min familj) så det beror ju lite på varför du uteslutit mejeriprodukter?

Det har funnits mjukost i två smaker på samtliga mataffärer här där jag bor men dom verkar ha slutat med det. Har mailat tofu line som hade produkterna ej fått svar och såg nyss att mjukosten är borttagen från deras hemsida. Fan :( Det var iaf två mjukostar, en naturell och en med vitlök- och örtsmak. Superdupergoda!
Caroline

DATUM: 2013-02-18 | TID: 11:30:31
BLOGG/HEMSIDA: http://www.mishart.blogspot.com



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?