# Status
DATUM: 2014-01-18 | TID: 23:17:00 | KATEGORI: Personligt

Idag har vi kört LCHF i 18 dagar. Fast det är mer LC då de mjölkfria oftast inte innehåller så mycket fett. Hittills har det gått bra. Jag har ätit frukt som tidigare fast i mindre mängder och har börjat dra ner ännu mer nu. Magen har krånglat mindre men jag har endast gått ner drygt ett kilo vilket är lite av en besvikelse. Dock tror jag att jag bakat för mycket (eheheheh) så det tänkte jag dra ner till helgen istället trots att det är LCHF recept. Har fortfarande svårt för att komma ihåg att titta på såser och dipper och så vidare då dessa oftast innehåller socker. Har inte fått in det tänket än men jag kämpar på. Jag är ju en chipsälskare och då har grönsaker med dipp varit ett bra substitut för det men själva dippen har det ju varit socker i vilket inte är önskvärt. Kanske handlar lite om lathet också ; ) Detta ska jag dock förbättra och börja leta recept redan nu. I övrigt så saknar jag kokt potatis mest då jag är en potatisälskare också men det går över förväntan att vara utan det. Vi fortsätter LCHF resan in i februari och hoppas på bättre resultat blandat med träning och sunt förnuft. Känns bra gör det i alla fall : )
 
Kvällens snacks. (+ te)Macadamiannötter. Dyr i inköp men riktigt goda och har en lågt kolhydratsinnehåll
 

♥ SKRIVET AV Jen

Kan rekommendera rå blomkål att dippa i kall o krämig beasås! ;)
Jag brukade köpa Garants beasås (som finns att köpa på Hemköp, Willys och PrisXtra)

DATUM: 2014-01-19 | TID: 11:31:32
BLOGG/HEMSIDA: http://www.misshart.blogspot.com



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?