# Finally
DATUM: 2013-05-31 | TID: 23:26:54 | KATEGORI:

Äntligen heeelg! Som jag har längtat! Vi hade en soft dag idag, riktigt skönt. Tog bussen hem till ett efterlängtat ljusdal vid 16,30. Till middag åt jag och mitt hjärta pommes, korv och sallad och till det ett avsnitt av Revolution. Kvällen har jag spenderat hos familjen och nu väntar jag på skjuts hem. Såå trött. Ska bli underbart att få sova i vår egen säng inatt. Ih.

I väntan på bussen tidigare idag

# Mindfull
DATUM: 2013-05-30 | TID: 12:46:16 | KATEGORI:

Hallu. Lite bättre idag, skönt. Men är sjukligt trött på mornarna. När går det över egentligen? :3 Sover i snitt 6 timmar så det är kanske därför problemet ligger. Nåja. Igår stannade jag i Bollnäs efter jobbet och köpte pojkvännens present. Han fyller år nästa vecka ^^ Himla nöjd över mitt val så hoppas han blir det också :) Kom hem vid halv 7 nån gång och då slängde jag mig i sängen och kikade på Dollhouse. Sista avsnittet igår, sadness! Får leta upp en ny serie igen. Tralala.

Dagens lunch

# Back
DATUM: 2013-05-29 | TID: 14:16:30 | KATEGORI: Vardagligt

Heeej. Jag är tillbaka på jobbet idag efter några dagar med maginfluensa. Mindre trevligt. Meeen nu är jag typ back on track iaf. Får se om det blir någon träning ikväll eller om jag väntar en dag extra. Jag känner dock en längtan till gymmet. Några turer kring hinderbanan skulle också funka eftersom vädret är så fint.. Vi får se. Hörde att vi är ledig tors fre nästa vecka också. U n d e r b a r t !

# Sunday funday
DATUM: 2013-05-26 | TID: 18:03:03 | KATEGORI: Vardagligt

Hej! Jag har haft fullt upp även denna helg. Igår började jag dagen med en shoppingtur och en fika med Kattis. Hittade två outfits till sommarfesten och det slutade med att jag bar en fin svart klänning. Vid 16 tog jag tåget mot bollnäs för förfest och sen tog vi taxi till restaurangen vi skulle till. Kvällen bjöd på god mat och härligt sällskap. Dock fick jag välja på hemgång antingen 22 eller 02:20 så då blev det de förstnämnda. Himla rolig kväll iaf!

Idag vaknade jag upp med huvudvärk men annars mådde jag bra. Jag och P startade dagen med frukost och mys sen tog vi en tur med bilen. Därefter åkte jag och fikade med familjen hos Mattias föräldrar. Nu är jag hemma sen någon timme tillbaka och har gjort 8 matlådor. Är sååå trött. Funderar dock på om jag ska slänga ihop lite proteinbars också. Ska fundera någon minut till.. Vid 19 åker vi till Söderhamn igen..

# Details
DATUM: 2013-05-24 | TID: 22:04:00 | KATEGORI: Vardagligt

Heeej. HUR skönt med helg?! U n d e r b a r t ! Vi har haft myskväll här hemma med god mat och serien Hemlock Grove. Nu taggar vi för ett sent pass på gymmet. Är sååå trött och kroppen värker härligt sen gårdagens träningspass. Imorgon ska jag ut och kika i affärer. Köpa morsdags present och nå fint till sommarfesten som jag ska på med jobbet i bollnäs imorgon kväll. Ihihihihi.

# På G
DATUM: 2013-05-23 | TID: 19:59:21 | KATEGORI: Vardagligt

God kväll.  Vi har just tagit en powernap och nu ska vi dricka en pwo och sen dra till gymmet. Taggad! Dagen har gått riktigt bra och det ska bli så underbart med fredag imorgon! Och en riktig fin löning på det. Woho! Igår gjorde jag en klassiker förresten. Skulle dricka en shake och glömde att jag hade öppnat locket så jag ruskade till och fick shaken över hela mig. Såg att byxorna fick några fina fläckar så får se vilka byxor jag ska ha ikväll, haha.

En tur till sthlm är planerad inom kort

#bar
DATUM: 2013-05-22 | TID: 17:48:23 | KATEGORI:

Idag hittade jag äntligen en mjölkfri bar som man kan ta i nödfall. Idag var en sådan dag. Supergod men viktigt att ha vatten till då den var rätt söt. Iaf, tummen upp för att den finns. Nu ska vi ladda inför ett träningspass. Mina ben värker som bara den sen gårdagens härliga benpass. Heja heja!

# Morning
DATUM: 2013-05-22 | TID: 07:50:41 | KATEGORI:

God morgon från en trött Caroline

# Foodtime
DATUM: 2013-05-21 | TID: 18:23:11 | KATEGORI:

Halloj! Jag har haft en bra dag. Varje dag känner jag att det var rätt beslut att byta jobb och det känns så bra. Wieho! Vi är på rummet och ska just äta middag sen blir det lugnt fram tills vi ska träna. Ikväll ska jag kötta beeen!

# My monday
DATUM: 2013-05-20 | TID: 22:14:52 | KATEGORI:

God kväll. Ett sent inlägg som vanligt. Jag har varit otroligt trött idag men dagen gick snabbt och intressant har den varit också. Efter jobbet åkte jag och pojkvän och tränade. Var lite sen men hann med fem övningar iaf. Resten av veckan stänger de som tur är senare. Annars ikväll så har vi ätit god mat, chokladmousse med frukt och sett ett avsnitt av Hemlock Grove. Finns på netflix :) Nu väntar underbara sängen!

# Dagen
DATUM: 2013-05-19 | TID: 22:05:53 | KATEGORI:

Massa matlådor. Tvättning. Underbart väder. Sommarkänslor. Längtan efter cykeln. Picknick vid vattnet. Cruising. Myggor. Vattenmelon och chokladmousse. Lite sen mot Söderhamn. Godnatt söndag!

# New in
DATUM: 2013-05-18 | TID: 15:18:47 | KATEGORI: New in

Foundation och Mac Fix+ från Kicks
Två väskor från Gina tricot (+ ett par pilotbrillor)
Linnet från gymgrossisten får ni se en annan gång och i HM paketet låg en bh
och ett par jeansshorts som jag ska skicka tillbaka :3

# Underbara helg
DATUM: 2013-05-18 | TID: 15:07:31 | KATEGORI: Vardagligt

Heeej! Åh va det är härligt med helg! Jag hade en fin dag igår. Jobbade till 16, vädret var underbart! Tog bussen hem och väl hemma hämtade jag inte mindre än tre paket och ett fjärde låg utanför dörren. Julafton! Till middag käkade jag och pojkvän nachos sen drog vi iväg till gymmet. Har fortfarande grym träningsvärk i benen sen torsdagens benpass så igår blev det rygg och bröst. Idag hade vi en härlig sovmorgon. Frukostkaka med jordgubbar och mango + riskaka med favoritosten blev det till frukost, och till det ett halvt avsnitt av Grimm. P är iväg och fixar bilen nu men kommer hem om en stund och då blir det tidig middag sen ska vi iväg på gymmet igen ^^ Ikväll ska jag träffa J, riktigt efterlängtat!

Caroline idag

#gymmet
DATUM: 2013-05-16 | TID: 20:59:15 | KATEGORI:

Heeej. Allt bra? Jag har haft en lugn dag på jobbet vilket har varit jätteskönt. Till middag köpte vi en varsin plocksallad från Ica. Minus för att man inte fick plocka själv men tummen upp för att dom hade väldigt mycket att välja på. Hade bla marinerade räkor och lax i min. Nom! Nu ska vi till gymmet. Blir ett benpass för mig del sen ska vi hem och packa och sova. Imorgon är det äntligen fredag!

# Trött
DATUM: 2013-05-15 | TID: 21:39:25 | KATEGORI: Vardagligt

od kväll. På väg hem från gymmet just nu. Blev rygg och axlar. Dagen har gått bra och det har varit fint väder. Ser fram emot helgen och sovmorgon!

# You had me at hello
DATUM: 2013-05-14 | TID: 21:33:12 | KATEGORI:

Hello! Just avverkat ett pass på gymmet och innan dess körde vi lite hinderbana. Nu längtar jag tills jag får lägga mig och sova för jäklarns va trött jag är..

# The way you like it
DATUM: 2013-05-13 | TID: 20:35:59 | KATEGORI:

Halloj! Måndag idag och jag har jobbat. Gick bra och dagen gick fort! När jag kom till Söderhamn åt vi lite sen drog vi på gymmet. Härligt! Nyss druckit en shake och nu lurar vi på om vi ska ut en sväng och röra på oss eller om vi ska äta middag. Jag håller på det sistnämnda då jag är huuungrig ;3 Bilden föreställer gårdagens middag, marinerad quornfile, mathavre, rosépepparsås och sallad.

# Mysdag
DATUM: 2013-05-12 | TID: 18:53:14 | KATEGORI:

Igår hade vi en riktig mysdag. Tog det lugnt på förmiddagen, picknick på kvällen sen åt vi gott och såg X-men.

# Ännu en frukost
DATUM: 2013-05-12 | TID: 13:27:23 | KATEGORI: Ätbart

Halloj! Vi har lite av en fixardag idag. Tvättstugan, fixar matlådor, planerar middag. Åker ju till söderhamn ikväll och då ska allt vara klart. Ett träningspass ska vi hinna med också. Annars är det fint! Känns okej med måndag imorgon. Lite motigt att kliva upp så pass tidigt men annars går det bra. Allt är så nytt och spännande också ^^

Idag piffade jag till min med lite soygurt också :]

# It's a beautiful day
DATUM: 2013-05-11 | TID: 13:19:07 | KATEGORI: Ätbart

Halloj! Jag vaknade upp och var bergssäker på att det var söndag idag, himla tokigt! Nu ligger jag i soffan och tar det lugnt. Fortfarande mätt efter en väldigt god frukost. Verkligen en ny favorit den där frukostkakan. Och man kan variera innehållet lite som man vill. (Äppelbitar i är tex jättegott!) Jag ska snart hoppa in i duschen sen lät det som att vi skulle ut på en tur med fyrhjulingen. Mys! Hoppas vädret håller i sig bara. Önskar alla en fin lördag!

Receptet hittar ni här [länk] (jag använde mig utav sockerfri äppelmos)

# Just nu
DATUM: 2013-05-10 | TID: 20:42:33 | KATEGORI:

Myskväll hemma i soffan framför 90210 och L-word ^^

# Foodlove
DATUM: 2013-05-10 | TID: 14:42:48 | KATEGORI: Ätbart

Heej. Just ätit lite lunch (bananpannkaka och frukt, supermumsigt!) och nu tänkte jag fortsätta med städningen. Till middag tänkte jag göra tonfiskröra med sallad. Nom! Längtar tills pojkvän kommer hem

# Dear friday
DATUM: 2013-05-10 | TID: 10:46:21 | KATEGORI: Vardagligt

God morgon! Jag kom hem med bussen vid 9 och sen dess har jag ätit frukost och suttit framför datorn. Ska snaaart ta tag i städning här hemma så det är fint när pojkvän kommer hem ^^ Ska även till gamla jobbet lite senare för att lämna in lite grejer och tömma skåpet. För övrigt är det fredag och det känns så härligt att vara ledig. Minus för det dåliga vädret dock. Ikväll ska vi träna om det hinns med sen ska jag träffa Anna :)

Arkivbild på min träningsväska

# Underbar morgon
DATUM: 2013-05-09 | TID: 12:20:48 | KATEGORI: Ätbart

God förmiddag! Vi har varit vaken sen 9 och sen dess har vi ätit en mumsig frukost och sett ett avsnitt av Top Gear. Regning och dystert ute men inga direkta planer för dagen mer än träning. Vi bytte från husvagn till vandrarhem igår så ikväll ska vi dit eftersom P jobbar imorgon men jag åker hem igen imorgon bitti. Så himla underbart med ledighet. Har klivit upp vid 5 föregående mornar och det är ovant, minst sagt ^^ Idag ska jag även lägga en liten beställning från gina tricot. Har kollat in en väska där länge och nu tänkte jag slå slag i saken. Behöver dessutom en väska på jobbet märkte jag :3

Dagens frukost: Frukostkaka med äpple och kanel, riskaka med min favoritgetost och ett ägg + juice

Tisdag
DATUM: 2013-05-07 | TID: 20:16:51 | KATEGORI:

Tjaaa. Vi är på väg till gymmet, tänkte bara kika in och säga hej! Dagen har gått bra och vädret har varit underbart! Jobbar imorgon sen är jag ledig i fyra dagar. Ska bli sååå skönt!

# Finen dag
DATUM: 2013-05-06 | TID: 19:10:57 | KATEGORI: Vardagligt

Heeej. Äntligen är våren här! Jag satt och stormnjöt ute i solen en timme i väntan på bussen och nu är jag i Söderhamn. Taggar för gymmet! Är tröttare än tröttast men det får gå ändå. Dagen har gått finfint och jag har upptäckt en loka som jag faktiskt tycker om. Himla bra dag!

En ny vana
DATUM: 2013-05-06 | TID: 08:15:52 | KATEGORI:

God morgon! Jag sitter på tåget mot jobbet nu. Känns så spännande! Härligt att solen lyser, hoppas den stannar hela dagen. Ha en fin måndag så hörs vi!

Dagens frukost

# Myslördag med bästis
DATUM: 2013-05-05 | TID: 22:43:25 | KATEGORI: Ätbart

Lördagskvällen spenderade jag med bästis. Vi åt en massa gott, pratade och såg ett avsnitt av My mad fat diary. Finfin kväll ♥ Fruktsallad, sockerfri chokladmousse, riskakor, chirre och godis.

# Sunday
DATUM: 2013-05-05 | TID: 22:26:15 | KATEGORI: Vardagligt

Tjo! Ett tag sen! En hel helg har gått i rasande fart. Idag har vi pulat på här hemma, varit på utflykt till ljusnan med fyrhjulingen samt ätit god mat i form av mathavre och kyckling med curry. Nu har pojkvän åkt till söderhamn och jag ligger hemma i soffan. Börjar ju jobba imorgon och första dagen börjar vi 9 och då gick det ingen lämplig buss från söderhamn :3 Inte speciellt nervös inför morgondagen, känner mest förväntan ^^ Kommer dock bli ovanligt att börja tidigt om mornarna och sen jobba 8 timmar. Och roligt! Ihihihihihihihi. Tränat har vi gjort ikväll också. Himla efterlängtat! Har ju varit dåligt med det i och med flytt/flyttstädning/förkyldning men nu är vi äntligen på banan igen! Måste återgå till nyttigare dagar också då det känns som att jag har lagt på mig något kilo. Nåja, bara på't igen!

# Frukost
DATUM: 2013-05-03 | TID: 09:47:16 | KATEGORI: Vardagligt

God morgon! Jag kom hem med bussen vid 9 och sen dess har jag handlat lite och slängt in en frukostkaka i ugnen. Nom! Till den blir det varma hallon och mango. Efter frukosten (och ett avsnitt av L-word) ska jag göra mig i ordning. Begravning idag och känslorna är många. Igår spenderade jag dagen i Söderhamn. Hade för det mesta mensvärk men när den avtog lite under dagen åkte jag in till stan. Besökte hm och willys och åkte tillbaka med smink, strumpbyxor och mat. På vägen hem stannade jag hos Eddy och fick skjuts med honom sista biten så vi hann ses lite ^^ Fick även ett gymkort med 7 gånger kvar på. Man tackar!

dagen
DATUM: 2013-05-01 | TID: 21:18:12 | KATEGORI:

Halloj. Dagen har varit fin och nu är vi snart framme i Söderhamn igen. Bjuder på några bilder från dagen.

# Gårdagens middag
DATUM: 2013-05-01 | TID: 13:35:39 | KATEGORI: Ätbart

Bakad potatis, röra med kycklingbitar, mango raja, alpro soya, rödlök och curry, sallad :)
Var så himlans gott!

# Frukostkaka
DATUM: 2013-05-01 | TID: 12:16:13 | KATEGORI: Ätbart

God förmiddag! Vi har hunnit äta frukost och donat på och nu ska vi snart iväg och åka fyrhjuling och picknicka :) Ska bara fixa lite mackor först. Till frukost gjorde jag någonting som hette frukostkaka som jag hittade på en träningsblogg. Den blev riktigt god men man orkade bara en halv var :)